7 Mayıs 2012 Pazartesi

Cacti Temel kullanıcı bilgileri-5

Graphs tree (grafik dalları)

Merhabalar;  Graphs Tree cactide ister istemez en çok kullanılan kısımlardan biridir.Ne dir bu Graphs Tree...

Amaçı ve kullanım alanlar;

İstediğimiz grafikleri bir grup altına toplamaya denir aslında. Örnek verecek olursak:

10 sw herbiri 2 tane tenGi portları ile BackBone bağlı olsun. Sunucularda Sw lere Gi Portlarla bağlı olsun.
Siz de aynı sayfala tüm tenGi Portlarının grafiklerini görmek istediğinizde TenGi grubu oluşturup içine tüm tenGi portlarının grafiklerini eklerim.

Eğer bu graphs tree yi görme yetkim varsa tüm tenGi port grafikleri karşımda olur.




Burda bizden sıralama şekilini istiyor.Biz oluşturalım sonra beyenmezsek değiştiririz :))



Görüldüğü gibi grubumuz oluşmuş ama içinde items(yani grafikler) yok oluşturalım..add diyoruz




Önce tree item type anlatayım sonra parent itemsi anlatırım.
Tree item type kısmında Header başlık diyebilirz ama o grubun içinde alt grup oluşturmaya yarıyor.
Tree item type kısmındaGraphs ekleyeceğimiz grafiği seçmek için..
Tree item type kısmında Host direk tüm hostu ekleyebiliyoruz.

Yani yukarıdan anlaşıldığı gibi Parent item bize bu itemi nereye oluşturacağımızı soruyor.şimdilik sadece root yani kök dizini yani en üst grup gözüküyor. ilerde alt gruplar oluşturdukça diğer gruplarda gözükür ve onların içine oluşturabiliriz. Biraz uygulama yapın daha iyi anlaşılacaktır.



Görüldüğü gibi ben alt grup oluşturmadan direk grafik ekledim.




grafik kısmında hangi sw in hangi portu olduğunu seçtim ve grafik türünü seçtim.



















aynı yolla 2. bir grafik daha ekledim.konu daha iyi anlaşılsın diye






En üst sekmelerden graphs sekmesine geldiğimizde ve bide tabi sağ tarafta setting sekmesinin yanında ki ağaç sekmesinde olduğumuzda (kırmızı gözükmeli) oluşturduğumuz Graphs tree ler karşımıza gelir.Görüldüğü gibi aynı sayfada 2 grafide görebiliyorum.

Düşünün sisteminizde 10larca sw 100 lerce port var . size göre en önemlilerini Graphs tree yapmak güzel almaz mı?

Bide sadece belli başlı grafikleri izlemesi gereken kullanıcılar için bir graphs tree oluşturup sadece onu görme yetkisi verdiğinizde cactiye girdiğinde ana sayfada direk grafiklerinden başka bişey görmez.


Tabi tekrar uyarıyorum kullanıcı izinleri doğru yapılması gerekiyor.



1 yorum: