4 Mayıs 2012 Cuma

Windows üzerine otomatik Cacti kurulumu

Windows üzerine otomatik Cacti kurulumu

Windows üzerine cacti kurulumu sırasında bir çok bileşene ihtiyaç duyar. bunların hepsinin bir arada olduğu ve gerekli tüm konfigurasyonunu kendisi yaptığı bir paket kurulumu mevcutmuş.Muş diyoum çünkü bende yeni öğrendim.
http://www.cacti.net/downloads/packages/Windows/ 

adresinden istediğimiz paketi indirelim.
 
Sürüm notlarına baktığımızda ben bu makaleyi hazırlarken son sürüm yerine bir öncesini kurmayı tercih ettim
Çünkü PIA özelliğinden dolay Cacti-0.8.7i.exe 
1.97 versiyonu tercih ettim. isimlendime sırasında 1.97 yazmayı unutmuşlar çok önemli değil.
Kurduğum makina windows server 2008 r2 sp1 64 bit.

Cacti PHP üzerinde çalışcan bir program olduğu için bir web servera ihtiyaç duyuyoruz.
Web server olarak ister IIS (tabi php destekler hale getirerek) , İstersek apache kullanabiliriz.
Ben şimdilik apache üzeriden konuyu anlatacağım.
kurulum sırasında bilgisayarımıza
-Cacti 0.8.7i
-Spine 0.8.7i
-PIA 3.1
-Apache 2.2.21
-MySQL 5.5.19
-PHP 5.3.8
-Net-SNMP 5.6.1.1
-RRDTool 1.4.5
-GetIF 2.3.1
 
 hepsini kendisi kurup gerekli ayarları yapacaktır.
 

Kurulum:

 Kurulumu resimler ile anlatmaya çalışacağım..
 




























 
Kurulum için tüm yetkileri almak için Yönetici olarak çalıştıralım. 
 



 
Bilgisayarımızda hiçbirşey kurulu olmadığını söylüyor. 
 
 






 
 
Bilgisayarımızda IIS kurulu olmadığı için IIS sekmesi kapalı. 
Başka bir konuda bu sekme ilede kurmayı düşünüyorum. 
 
 
 





 
 
 
PIA çok önemli. Diğer pluginleri istediğinizi kurabilirsiniz.Ben hepsini seçiyorum.
Kurulumdan sonra istediklerimi aktifleştiriyorum. 
 
 
 
Cactinin kurulacağı yeri belirliyoruz. Ben varsayılan olan C: bıraktım 

 
Neyin nereye kurulacağını gösteren tablo.Hepsi varsayılan yerlerinde... 
 
 
 
İşte kurulum başladı.Biraz sizi beklete bilir. 
 
 
 Vee büyük Son. Kurulum tamamlandı.Yukarıda varsayılan şifrelerimiz var.
Cacti kullanacağımız  Admin  cactipw

Kurulum sonrası inceleme:



Görüldüğü gibi c:\ altında gerekli dosyalarımız kurulmuş



cacti dosyalarımızda Apache nin ilgili yerinde bulunuyor.

Burdan sonra en çok karşılaşacağımız yazma yetkisi ufaçık değinmek istiyorum



Tüm cacti klasörü web server tarafından okuma yetkisine sahiptir. 

 
 
RRA  ve Log klasörleri IIS_IUSRS group u tarafından yazma yetkiside verilmiştir
ilerde başka bir klasörede yazma yetkisi gerekirse ör: backup
bu kullanıcaya yazma yetkisi vermeyi unutmayın.
 

Cacti ekranı Giriş:

 



Makina ipmizi/cacti yazalım. Yada makina üzerinden
localhost/cacti


Kurulum ekranında öğrendiğimiz kullanıcı adımızı yazalım
admin
cactipw

Ve karşımızda Cacti......


Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...







 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder