7 Mayıs 2012 Pazartesi

Cacti temel kullanıcı bilgileri -6

Grafiklerin Export edilerek yedeklenmesi


Merhaba arkadaÅŸlar

Bugün Cacti de bilgilerin saklama biçimi ve grafiklerin yedeklenmesi konusunda konuşacağız.

cacti database saklama ÅŸekli

son 1 günlük verileri  5 dakikalık parçalar halinde
son 1 haftalık verileri 30 dakikalık parçalar halinde
son 1 aylık verileri 2 saatlik parçalar halinde
son 1 yıllık verileri 1 günlük parçalar halinde saklıyor.

böylece databasi şişmiyor ve rahat bişekilde grafiği oluşturabiliyor.
örnek olarak 2. gününde 5 dakikalık 6 veriyi 30 dakikalık kendi algoritmasıyla  tek veri haline geliyor.

Yani bu günün grafiğini bundan 3 hafta sonra bakmak istersek 2 saatlik dilimle görebiliriz.yani 5 dakikalık dilimlerle göremiyoruz.Tabi buda bizim keskinliğimiz yuvarlamış oluyor.Tüm Monitoring programlarının buna benzer data işleme sistemi vardır.

ben şahsen ihtiyaçım olan grafiklerin günlük olarak belirlediğim zaman da belirlediğim yere kaydolmasını sağlıyorum.

Şimdi bunun ayarına bakalım..
Resim yazısı ekle


Burda Grafiklerin hangi metod ile çıkartacağımızı seçiyoruz.
 



ftp gibi bir çok seçeneği destekliyor.Ben local diske (cactinin kurulu olduğu makineye) çıkarmayı seçiyorum.
Presentation method:  Bu kısımda önemli
Clasical Presentation dersenin cacti deki tüm grafiklerin o anki resminin çıktısını alır
Tree Presentation derseniz Tree oluşturduğunuz tüm grafiklerin çıktısını alır.


 

 Local seçtiÄŸimiz için local üzerinden bir yol söylüyoruz.GösterdiÄŸimiz klasörün yazma yetkisinin olması gerektiÄŸini unutmayalım.
Zamanlamasını ayarlama geldi.Ben bu örnekte günlük belirtilen saatde seçeneğini kullandım.
tabi siz isterseniz her-saat yada 5 dakikalık periyod seçeneklerini kullanabilirsiniz.


Gösterdiğimiz klasörün yetkilerini verelim...

 
 
 
 
 
 

 

 

 Åžimdi diyeceksiniz hep aynı klasöre aynı isimle yazıyor.eski grafikler siliniyor.
Tabi bununda cacti alakası olmayan bir yöntem ile çözdüm


Boş bir metin belgesi içineaşağıdaki komutu yazıp istediğim ismi verip .bat olarak kaydettim.
windowsa task schudele tanımladım. hergün saat 09:00 da çalışıyor.

xcopy /e C:\grafik_rapor c:\raporyedek\%Date:~4,2%.%date:~7,2%.%date:~10,4%--%time:~0,2%.%time:~3,2%\


 

 

bu şekilde yapıldığında bende

 


 Resimdeki gibi ay-gün-yıl-saat-dakika bilgisiyle baÅŸka bir klasöre kopyalar.

Bir yazımızında sonuna geldik




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder